Cork-dzień trzeci

Napisane przez Ewa Pizon

11 sierpnia 2016

Dziś odwiedziłam miejsce, w którym zatrzymał się czas…

 Już od samego wejścia, mam wrażenie, że wchodzę do świata Harrego Pottera…

IMG_3686

 Na Uniwersytecie  w Cork, w stylu gotyckim, cały czas odbywają się zajęcia.

Wybudowano , również nowe budynki, jednak  stara część, robi wrażenie.

Rebeka, z którą mam zajęcia, mówiła mi, że studiowała na tym uniwersytecie.

Jest to miejsce, w którym profesorowie są bardzo surowi i konserwatywni. Krążą legendy o trawie przed uniwersytetem. Podobno, nie wolno chodzić po trawie. Można poruszać się jedynie po obwodzie dużego kwadratu na dziedzińcu.IMG_3695

IMG_3704

 

 

 

 

IMG_3716

Student, który wejdzie na trawnik, lub będzie szedł wzdłuż lub w poprzek trawnika,

naraża się na niezdanie egzaminu:-)!!!.

IMG_3711

 

  Wewnątrz uniwersytetu znajduje się , między innymi, muzeum kamieni, na których jest  pismo ogamiczne .

IMG_3724IMG_3725IMG_3723

Według profesora Rhysa, słowo ogham znaczy „umiejętne użycie wyrazów”.Pismem ogamicznym posługiwała się wyłącznie ludność celtycka Wysp Brytyjskich. Ogamami pisano wiadomości i listy zazwyczaj na drewnianych kijach, kamieniach , tarczach. Alfabet ogamiczny był bardzo prosty. Składał się z 20 liter przedstawianych za pomocą kresek pionowych lub ukośnych. Liczba tych kresek wahała się od jednej do pięciu. Kreślono je bądź wycinano w rozmaity sposób. Jedne kreski umieszczano na liniach poziomych bądź też nad lub pod nimi, pozostałe na liniach pionowych, bądź na prawo lub na lewo od nich.Na kamieniach i innych twardych przedmiotach czworograniastych funkcję owych linii poziomych lub pionowych spełniały niekiedy kanty lub krawędzie przedmiotu, na którym wycinano litery.

IMG_3726

 

Po dniu pełnym nauki, rozmów z ciekawymi ludźmi i zwiedzania interesujących miejsc, czas na Irish coffee, w jednaj z licznych Irlandzkich cafeterii:-).

IMG_3732

OFICJALNY FACEBOOK

Klasa IIIA w ramach kształtowania komunikacji bez przemocy brała udział w zajęciach z psychologiem będące wstępem do rozmowy o potrzebach 🗣Uczniowie rozwijali kreatywne myślenie poprzez odpowiedź na pytanie: Jak z drucika kreatywnego, talerzyka papierowego i kawałka sznurka zbudować pająka.Następnie analizowaliśmy potrzeby pająka. Kolejna lekcja będzie poświęcona analizie własnych potrzeb jako motywacji naszego działania. ... See MoreSee Less
Zobacz na Facebook
Uczniowie klasy 1 nawiązali znajomość ze swoimi rówieśnikami z Nairobi. Emocji nie brakowało 🙂 Nasi pierwszoroczniacy przywitali się i zaprosili do wspólnej zabawy. Klasa na tą okazję przygotowała autorskie jesienne zabawy. Natomiast dzieci z Kenii zaśpiewały dla nas piosenki 🎤🎼A wszystko to działo się w ramach projektu Face to Face with the World. Kolejne spotkania już wkrótce! ... See MoreSee Less
Zobacz na Facebook

Pozostałe artykuły

10 lecie Europejskiej Szkoły Przyszłości

10 lecie Europejskiej Szkoły Przyszłości

Obchodzimy 10-lecie istnienia Europejskiej Szkoły Przyszłości!   Za nami wiele niezwykłych wspomnień i dużo ważnych osiągnięć. Jesteśmy dumni z rozwoju naszej szkolnej społeczności. Jak na każdych urodzinach, tak i u nas nie mogło zabraknąć tortu, świeczek, życzeń...

czytaj dalej
Zielony tydzień w klasie 7 i 8 :)

Zielony tydzień w klasie 7 i 8 🙂

W ramach zielonego tygodnia uczniowie klasy VII i VIII uczestniczyli w warsztatach tematycznych w Manufakturze Czekolady. W trakcie spotkania zaprojektowaliśmy własne tabliczki, poznaliśmy wszystkie czynności w procesie produkcji czekolady od samego ziarna,...

czytaj dalej

Bądź na bieżąco z wpisami na blogu

Poznaj Europejską Szkołę Przyszłości

Prowadzimy nabór do klasy I oraz nabór uzupełniający do niektórych klas.

Śledź nasze media społecznościowe