W pierwszym semestrze na lekcjach : języka polskiego, francuskiego, plastyki oraz godzinie wychowawczej omawialiśmy bajkę Jean de La Fontaine’a pt. ,, Konik polny i mrówka ”
Jean de La Fontaine to francuski bajkopisarz, jeden z czołowych przedstawicieli baroku we Francji. Napisał on wiele bajek, a każda z nich zawiera pouczający morał.
Mrówka pracowała w pocie czoła całe upalne lato. Zbudowała solidny dom i zebrała zapasy na srogą zimę. Głupia mrówka – myślał konik polny, który lato spędził na tańcach i hulankach. Kiedy nadeszły chłody i deszcze, mrówka schowała się w domu i zajadała się zebranymi zapasami pożywienia. Konik polny, gdy nadeszły chłody nie miał co jeść i gdzie się schronić, poszedł do mrówki żebrać.
Morał bajki jest taki : należy ciężko pracować żeby coś osiągnąć!!!
Na lekcji języka polskiego czytaliśmy bajkę i omawialiśmy trudne słowa zawarte w tekście. Na lekcji plastyki tworzyliśmy ilustrację do wybranego fragmentu tekstu. Z kolei na lekcji języka francuskiego chętni uczniowie mogli zaprezentować „Konika polnego i mrówkę” w wersji francuskiej.
Natomiast na godzinie wychowawczej odgrywaliśmy w losowych grupach współczesną interpretację bajki. Moja grupa przedstawiła scenkę dotyczącą szkoły, a konkretnie uczenia się na sprawdzian. Dziewczyny się nauczyły, a jeden chłopiec się nie przygotował i liczył na to, że uda mu się ściągnąć od koleżanki. Nie przewidział jednak, że koleżanka będzie miała inną grupę. Morał z tej scenki jest taki, żeby w życiu liczyć na siebie a nie na szczęście tzw. fart.
Sonia Naeckel