Projekt interdyscyplinarny „Bajki la Fontaine”

Napisane przez Joanna Chwalisz

26 stycznia 2017

W pierwszym semestrze na lekcjach : języka polskiego, francuskiego, plastyki oraz godzinie wychowawczej omawialiśmy bajkę Jean de La Fontaine’a pt. ,, Konik polny i mrówka ”

Jean de La Fontaine to francuski bajkopisarz, jeden z czołowych przedstawicieli baroku we Francji. Napisał on wiele bajek, a każda z nich zawiera pouczający morał.

Mrówka pracowała w pocie czoła całe upalne lato. Zbudowała solidny dom i zebrała zapasy na srogą zimę. Głupia mrówka – myślał konik polny, który lato spędził na tańcach i hulankach. Kiedy nadeszły chłody i deszcze, mrówka schowała się w domu i zajadała się zebranymi zapasami pożywienia. Konik polny, gdy nadeszły chłody nie miał co jeść i gdzie się schronić, poszedł do mrówki żebrać.

Morał bajki jest taki : należy ciężko pracować żeby coś osiągnąć!!!

Na lekcji języka polskiego czytaliśmy bajkę i omawialiśmy trudne słowa zawarte w tekście. Na lekcji plastyki tworzyliśmy ilustrację do wybranego fragmentu tekstu. Z kolei na lekcji języka francuskiego chętni uczniowie mogli zaprezentować „Konika polnego i mrówkę” w wersji francuskiej.

DSC_0131

Natomiast na godzinie wychowawczej odgrywaliśmy w losowych grupach współczesną interpretację bajki. Moja grupa przedstawiła scenkę dotyczącą szkoły, a konkretnie uczenia się na sprawdzian. Dziewczyny się nauczyły, a jeden chłopiec się nie przygotował i liczył na to, że uda mu się ściągnąć od koleżanki. Nie przewidział jednak, że koleżanka będzie miała inną grupę. Morał z tej scenki jest taki, żeby w życiu liczyć na siebie a nie na szczęście tzw. fart.

Sonia Naeckel

Pozostałe artykuły

Święto Katalonii, książek i miłości.

Święto Katalonii, książek i miłości.

El día de San Jorge 23 kwietnia jest Dniem Katalonii i jej patrona świętego Jerzego - San Jorge nazywanym w języku katalońskim Sant Jordi. W naszej szkole była to okazja do poznania kultury hiszpańskiej i jej różnorodności. Język kataloński to język regionu Katalonia...

czytaj dalej
Francuski konkurs „Dis-moi dix mots”

Francuski konkurs „Dis-moi dix mots”

Nasz szkolny etap konkursu "Dis-moi dix mots" został zakończony. Spośród podanych do wyboru 10 słów francuskich, związanych z powietrzem, wylosowaliśmy słowo FRAGRANCE - zapach, woń, perfumy. Oto prace naszych uczniów i uczennic, które przedstawiają w sposób graficzny...

czytaj dalej

Bądź na bieżąco z wpisami na blogu

Poznaj Europejską Szkołę Przyszłości

Prowadzimy nabór do klasy I oraz nabór uzupełniający do niektórych klas.

Śledź nasze media społecznościowe