Projekt interdyscyplinarny „Bajki la Fontaine”

Napisane przez Joanna Chwalisz

26 stycznia 2017

W pierwszym semestrze na lekcjach : języka polskiego, francuskiego, plastyki oraz godzinie wychowawczej omawialiśmy bajkę Jean de La Fontaine’a pt. ,, Konik polny i mrówka ”

Jean de La Fontaine to francuski bajkopisarz, jeden z czołowych przedstawicieli baroku we Francji. Napisał on wiele bajek, a każda z nich zawiera pouczający morał.

Mrówka pracowała w pocie czoła całe upalne lato. Zbudowała solidny dom i zebrała zapasy na srogą zimę. Głupia mrówka – myślał konik polny, który lato spędził na tańcach i hulankach. Kiedy nadeszły chłody i deszcze, mrówka schowała się w domu i zajadała się zebranymi zapasami pożywienia. Konik polny, gdy nadeszły chłody nie miał co jeść i gdzie się schronić, poszedł do mrówki żebrać.

Morał bajki jest taki : należy ciężko pracować żeby coś osiągnąć!!!

Na lekcji języka polskiego czytaliśmy bajkę i omawialiśmy trudne słowa zawarte w tekście. Na lekcji plastyki tworzyliśmy ilustrację do wybranego fragmentu tekstu. Z kolei na lekcji języka francuskiego chętni uczniowie mogli zaprezentować „Konika polnego i mrówkę” w wersji francuskiej.

DSC_0131

Natomiast na godzinie wychowawczej odgrywaliśmy w losowych grupach współczesną interpretację bajki. Moja grupa przedstawiła scenkę dotyczącą szkoły, a konkretnie uczenia się na sprawdzian. Dziewczyny się nauczyły, a jeden chłopiec się nie przygotował i liczył na to, że uda mu się ściągnąć od koleżanki. Nie przewidział jednak, że koleżanka będzie miała inną grupę. Morał z tej scenki jest taki, żeby w życiu liczyć na siebie a nie na szczęście tzw. fart.

Sonia Naeckel

OFICJALNY FACEBOOK

Klasa IIIA w ramach kształtowania komunikacji bez przemocy brała udział w zajęciach z psychologiem będące wstępem do rozmowy o potrzebach 🗣Uczniowie rozwijali kreatywne myślenie poprzez odpowiedź na pytanie: Jak z drucika kreatywnego, talerzyka papierowego i kawałka sznurka zbudować pająka.Następnie analizowaliśmy potrzeby pająka. Kolejna lekcja będzie poświęcona analizie własnych potrzeb jako motywacji naszego działania. ... See MoreSee Less
Zobacz na Facebook
Uczniowie klasy 1 nawiązali znajomość ze swoimi rówieśnikami z Nairobi. Emocji nie brakowało 🙂 Nasi pierwszoroczniacy przywitali się i zaprosili do wspólnej zabawy. Klasa na tą okazję przygotowała autorskie jesienne zabawy. Natomiast dzieci z Kenii zaśpiewały dla nas piosenki 🎤🎼A wszystko to działo się w ramach projektu Face to Face with the World. Kolejne spotkania już wkrótce! ... See MoreSee Less
Zobacz na Facebook

Pozostałe artykuły

10 lecie Europejskiej Szkoły Przyszłości

10 lecie Europejskiej Szkoły Przyszłości

Obchodzimy 10-lecie istnienia Europejskiej Szkoły Przyszłości!   Za nami wiele niezwykłych wspomnień i dużo ważnych osiągnięć. Jesteśmy dumni z rozwoju naszej szkolnej społeczności. Jak na każdych urodzinach, tak i u nas nie mogło zabraknąć tortu, świeczek, życzeń...

czytaj dalej
Zielony tydzień w klasie 7 i 8 :)

Zielony tydzień w klasie 7 i 8 🙂

W ramach zielonego tygodnia uczniowie klasy VII i VIII uczestniczyli w warsztatach tematycznych w Manufakturze Czekolady. W trakcie spotkania zaprojektowaliśmy własne tabliczki, poznaliśmy wszystkie czynności w procesie produkcji czekolady od samego ziarna,...

czytaj dalej

Bądź na bieżąco z wpisami na blogu

Poznaj Europejską Szkołę Przyszłości

Prowadzimy nabór do klasy I oraz nabór uzupełniający do niektórych klas.

Śledź nasze media społecznościowe