LEARNING TOGETHER ABOUT LEGENDS AND HISTORY
Projekt „Learning Together About Legends and History” ma na celu poznanie przez uczniów historii o polskich i węgierskich zamkach oraz związanych z nimi legend. Biorą w nim udział uczniowie klasy 5 ze Szkoły Przyszłości z Warszawy oraz uczniowie klasy 5 ze Szkoły Szabo Lorinc z Budapesztu. Nasza współpraca rozpoczęła się od wizyty nauczycieli z Węgier w naszej szkole. W październiku miała miejsce rewizyta i nauczycielki z naszej szkoły odwiedziły Szabo Lorinc.
Relacja z tych wizyt dostępna na naszym blogu.
Mówimy po węgiersku – wizyta gości z Budapesztu w klasie VII
Uczniowie klasy 5 ze Szkoły Przyszłości przez cały semestr współpracują ze szkołą Szabo Lorinc z Budapesztu przygotowując filmy i prezentacje, jak również lapbooki- wszystko w języku angielskim- aby jak najlepiej przedstawić naszą historię oraz legendy, a jednocześnie przygotować naszych przyjaciół z Węgier do wizyty w Krakowie.
Materiały, które uczniowie na bieżąco przygotowują znajdują się pod poniższym linkiem.
Uczniowie Szkoły Przyszłości przez kilka dni wcielać się będą w role przewodników i znawców historii Polski.
W dniach 13- 17.03. uczniowie klasy 5 będą w Krakowie
w ramach współpracy międzynarodowej.
Ich zadaniem będzie oprowadzanie naszych gości z Budapesztu po największych zabytkach, opowiadanie legend i anegdot związanych z odwiedzanymi miejscami.
Na czas wspólnego pobytu w Krakowie zaplanowaliśmy zwiedzanie:
- Zamku Królewskiego na Wawelu z przewodnikami w języku angielskim (Wawel Zaginiony, Prywatne Apartamenty Królewskie),
- Barbakanu i Bramy Floriańskiej,
- Rynku, Sukiennic,
- kościoła Franciszkanów,
- Wzgórza Wawelskiego,
- Smoka Wawelskiego,
- Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Podczas spaceru i zwiedzania z przewodnikiem w języku angielskim klasa 5 będzie opowiadać o każdym zabytku. Uczniowie już przygotowują swoje wystąpienia.
Podczas wieczornego odpoczynku będziemy wspólnie przeprowadzać próby do przedstawienia pt. The legend of the Wawel Dragon.
Poniżej można zobaczyć fragment scenariusza przedstawienia, w którym wezmą udział uczniowie z obu szkół. Wkrótce po debiucie spektakl będzie można zobaczyć na naszym blogu.
SCENE 3
Witch – Master … did you call me?
King – Oooooo … it’s you. I call you because the horrible dragon kills and terrorizes my people … destroys my land. I don’t know what to do.
Witch – Hmmmm … let’s see … I see, I see clearly … the dragon is very dangerous but you can kill him. Use your shrewdness … not weapon.
King – How can we kill the beast without any weapon?
Witch – Think about it …
King – You can go. Thank you. John … John!
Nobleman 2 – Your majesty.
King – I’ve an idea. Take a pen and a sheet of paper and write.
Nobleman 3 – As you wish.
Nie zabraknie również zabaw i wspólnego spędzania czasu wolnego. Uczniowie przygotują grę terenową w pobliskim parku, gry mające na celu integracje, jak również praktykę języka angielskiego. To właśnie tym językiem obie szkoły będą się ze sobą porozumiewać. Doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem angielskim w życiu codziennych przy tej okazji to … efekt uboczny?
Czy może … nadrzędny cel projektu?