Podsumowanie projektu z Francją w klasie 1

Napisane przez Justyna Gorska

1 sierpnia 2017

W II semestrze klasie 1 udało się nawiązać współpracę z uczniami ze szkoły Ecole St Michel we Francji. Współpraca dotyczyła zerówki czyli uczniów w tym samym wieku co połowa klasy 1 oraz dzieci o rok młodszych. Klasa dzieci z francuskiej szkoły liczyła 27 uczniów, a klasa 1 – 14. Nasza współpraca rozpoczęła się w kwietniu. Pierwszym elementem było wykonanie przez klasę 1 – 27 kartek wielkanocnych, po jednej dla każdego dziecka z Francji. Kartki zawierały życzenia w języku angielskim i zostały wysłane dzieciom z Francji.
DSC06404

Oprócz samego przygotowywania kartek pojawił‚ się również element edukacyjny: odnaleźliśmy Francję na mapie, sprawdziliśmy jakie miasto jest stolicą Francji, porównaliśmy liczebność Francji  z naszym krajem.

DSC06724
Dowiedzieliśmy się również że we Francji nie świętuje się Wielkanocy i nie ma tam zwyczaju składania sobie wielkanocnych życzeń, dlatego klasa Coralie (wychowawcy grupy) w odpowiedzi na nasze kartki przygotowała list, w którym przedstawiła swoją klasę, szkołę oraz postać Clementa – Clement applati po angielsku Flat Stanley. Dzieci z Francji pokolorowały chłopca z papieru, napisały list i wysyłały go do nas.
pizap.com15015771791641
My otrzymując go w liście mieliśmy za zadanie zrobić różne zdjęcia z miejsca, w którym mieszkamy, odpisać na list i odesłać Clement wraz z opisem jego podroży i miejsc które zwiedził.  Uczniowie klasy 1 zabrali Clementa do domu oraz na wycieczki, które odbyli z rodzicami podczas długiego, czerwcowego weekendu. Ich zadaniem było wykonanie zdjęć z Clementem w codziennych czynnościach oraz w różnych miejscach w Warszawie.
pizap.com14980354721861
Zdjęcia z Clementem w naszej klasie i przed szkołą również zamieściliśmy w liście, który wysłaliśmy naszym kolegom i koleżankom z Francji.
pizap.com15015780535982
W liście zaprezentowaliśmy również ciekawe, naszym zdaniem, miejsca (wraz ze zdjęciami) w Warszawie (National Stadion, Royal Castle, Monument of Siren, Copernicus Science Centre) oraz w Polsce (Tatry mountains, The Baltic Sea). Miało to na celu promowanie naszego miasta oraz kraju wśród małych mieszkańców Francji.
A tak wyglądał list oraz nasze przygotowania przed wysłaniem go:
pizap.com15015796254071
20 czerwca 2017r. odbyła się również rozmowa z dziećmi z Francji przez Skype. Uczniowie klasy 1 przedstawili się w języku angielskim oraz powiedzieli czym się pasjonują oraz zaśpiewali piosenkę w języku polskim „Idzie wiosna”. Dzieci z Francji również dokonały autoprezentacji w języku angielskim oraz zaśpiewały nam piosenkę o zwierzętach w tym języku. Na naszą prośbę zaśpiewali również piosenkę w języku francuskim. Dzieci miały szansę poczuć na własnej skórze, że warto uczyć się języka angielskiego, ponieważ jest to język uniwersalny, język który łączy wiele krajów i ludzi na świecie. Po rozmowie zaproponowałam nauczycielce języka angielskiego oraz wychowawczyni, wymianę nauczycielską, zapraszając ich do naszej szkoły i do Polski w przyszłym roku szkolnym.

Pozostałe artykuły

Święto Katalonii, książek i miłości.

Święto Katalonii, książek i miłości.

El día de San Jorge 23 kwietnia jest Dniem Katalonii i jej patrona świętego Jerzego - San Jorge nazywanym w języku katalońskim Sant Jordi. W naszej szkole była to okazja do poznania kultury hiszpańskiej i jej różnorodności. Język kataloński to język regionu Katalonia...

czytaj dalej
Francuski konkurs „Dis-moi dix mots”

Francuski konkurs „Dis-moi dix mots”

Nasz szkolny etap konkursu "Dis-moi dix mots" został zakończony. Spośród podanych do wyboru 10 słów francuskich, związanych z powietrzem, wylosowaliśmy słowo FRAGRANCE - zapach, woń, perfumy. Oto prace naszych uczniów i uczennic, które przedstawiają w sposób graficzny...

czytaj dalej

Bądź na bieżąco z wpisami na blogu

Poznaj Europejską Szkołę Przyszłości

Prowadzimy nabór do klasy I oraz nabór uzupełniający do niektórych klas.

Śledź nasze media społecznościowe