Wizyta nauczycieli z Francji – projekty eTwinning i Erasmus+
W kwietniu mieliśmy przyjemność gościć w naszej szkole trzy nauczycielki z prywatnej katolickiej szkoły podstawowej Ecole privée Saint Michel z miejscowości Bourgoin-Jallieu nieopodal Lyonu z Francji.
Pani Martine Jouffret pełni rolę dyrektora szkoły oraz jest wychowawcą i nauczycielem klasy II, pani Coralie Bouvier jest nauczycielką w klasie I i pani Joanna Kempinska-Gobet, która prowadzi w klasach młodszych zajęcia dodatkowe w języku angielskim i nawiązała rok temu współpracę z naszą szkołą.
Obecnie Szkoła Przyszłości prowadzi ze szkołą francuską dwa projekty eTwinning: projekt francuskojęzyczny „Trzej muszkieterowie” w klasie 6 oraz projekt anglojęzyczny w klasie 1.
Francuskie nauczycielki przyjechały do nas w ramach projektu Erasmus+, który realizują w swojej szkole. Zależało im na wymianie doświadczeń dotyczących nauki języków obcych oraz zapoznanie się z polskim systemem szkolnictwa i funkcjonowaniem polskiej szkoły.
Miały okazję obserwować lekcje języka angielskiego,
francuskiego,
plastyki,
wychowania fizycznego,
a nawet języka polskiego po angielsku.
Poznawały stosowanie w praktyce językowej nowoczesnych narzędzi TIK oraz aktywizujących metod pracy.
Uczniowie naszej szkoły mieli z kolei możliwość poznania szkoły francuskiej. W trakcie prezentacji wszystkie klasy dowiedziały się jaki rytm pracy mają francuskie dzieci, jak wygląda ich plan lekcji, przerwy świąteczne i wakacyjne, stołówka i czas spędzany poza szkołą.
Na lekcjach języka francuskiego nasi uczniowie mieli bezpośredni kontakt z nauczycielami i po raz pierwszy mogli sprawdzić swoje umiejętności w komunikacji z native speakerami podczas gier lub scenek i dialogów. Młodsze klasy spróbowały również pisania na wzór kaligrafii francuskiej.
Nasi goście spędzali z nami również czas w trakcie przerw i na stołówce szkolnej, a popołudniami zwiedzali Warszawę.
Żegnając się z nami nauczycielki podsumowały swój pobyt jako bardzo owocny. Wyjechały zabierając ze sobą mnóstwo inspiracji i znajomość nowych narzędzi pracy, a zostawiły naszym uczniom motywację do dalszej nauki języków obcych i zaproszenie do kontynuowania współpracy między naszymi szkołami.