Zielona Szkoła w Górach Świętokrzyskich

Napisane przez Joanna Chwalisz

11 czerwca 2017

ZIELONA SZKOŁA W GÓRACH ŚWIĘTOKRZYSKICH

Dzień 1.

W poniedziałek rano 29 maja wyruszyliśmy w Góry Świętokrzyskie na Zieloną Szkołę.
Po kilku godzinach dotarliśmy do Bałtowa i zwiedzaliśmy Park Jurajski.

W Jura Parku widzieliśmy modele dinozaurów wykonane w skali 1:1 i zgodnie z najnowszą wiedzą paleontologiczną. Zwiedzaliśmy też muzeum jurajskie poświęcone morzu w czasach dinozaurów. Były tam skamieniałości liliowców, jeżowców, głowonogów i wielu innych zwierząt oraz zęby, tropy i kręgi dinozaurów.

IMG_8228IMG_8227IMG_8229
Była też sala z bajecznie kolorowymi minerałami. Na koniec odwiedziliśmy prehistoryczne oceanarium, w którym widoki przeniosły nas do podwodnego świata dawno żyjących gadów: megalodona, mozozaura, plezjozaura. Można oglądać je w naturalnej wielkości. Wrażenie było tym większe, że oglądaliśmy to wszystko w okularach 3D.
Następnie pojechaliśmy do ośrodka Polanika w Chrustach. Tam zjedliśmy obiad i potem rozpakowaliśmy się i wyruszyliśmy na podchody. Podzieleni na grupy wykonywaliśmy zadania. Po podchodach była kolacja i mycie, i poszliśmy spać.
Dzień 2.
Wtorek, godzina 7:00. Wszyscy pościelili łóżka, ubrali się i poszli na śniadanie. Przy moim stoliku siedział Michał, Maks, Dominik, Piotrek, Mateusz i Krzysiek. Zjedliśmy szybko, bo czekała nas wycieczka do jaskini w Rezerwacie przyrody „Kadzielnia”.
IMG_8234IMG_8277IMG_8236
 Już po wejściu do jaskini zobaczyliśmy niesamowite skupiska skamieniałości i nacieki na ścianach. Było tam zupełnie jak w Minecrafcie!
Jaskinia ma wiele korytarzy, które powstały 360 milionów lat temu na dnie płytkiego morza. Jaskinia jest pięknie oświetlona, można zobaczyć krzemienne narzędzia pracy neandertalczyka.
Z jaskini wyruszyliśmy do zamku w Chęcinach.
Zamek ten powstał za czasów króla Władysława Łokietka. Z zamku tego wyruszali rycerze na wojnę z Krzyżakami.
IMG_8305IMG_8312IMG_8338
Tu przechowywano liczne skarby np. skarbiec archidiecezji gnieźnieńskiej dla zabezpieczenia go przed Krzyżakami.
Byliśmy już zmęczeni. Wróciliśmy na obiad, a po obiedzie były podchody. Podchody trwały dość długo.
                                                                          Wykonywaliśmy różne zadania.
Moja drużyna niestety przegrała, a nagrodą była możliwość wyboru filmów na wieczór filmowy w czwartek. Potem trzeba było się umyć i o 22:00 poszliśmy już spać.
Dzień 3.
Pobudka o godzinie 7:00. Szybkie ubieranie i za chwilę jest śniadanie. Po śniadaniu wyruszamy na Łysicę. Po krótkiej jeździe autokarem znaleźliśmy się na miejscu czyli u stóp Łysicy. Tam pani Kasia opowiadała nam legendy dotyczące Łysicy.
Przed drogą nabraliśmy wody ze źródełka św. Franciszka.
Łysica ma 612 m n.p.m. NALEŻY DO KORONY GÓR POLSKICH.
Góra ma dwa wierzchołki. Na wyższym znajduje się krzyż. Legendy mówią, ze u podnóża Łysicy istniała kiedyś pogańska świątynia. Obecnie jest tam klasztor sióstr Bernardynek. Idąc widzieliśmy górska przyrodę, drzewa i wielkie kamienie.
IMG_8449IMG_8434IMG_8433
A potem pojechaliśmy do Kielc. W Kielcach zrobiliśmy zakupy. Wysłaliśmy pocztówki. A po powrocie była obiadokolacja. Potem poszliśmy się myć i pani Magda zaprosiła nas do swojego pokoju. Tam graliśmy w wisielca, a potem poszliśmy spać. Chciałbym Wam jeszcze napisać o moich wrażeniach w Kielcach. To jest bardzo nowoczesne i przyjazne dla mieszkańców i turystów miasto. Mają piękne ulice, 30 tras turystycznych, Muzeum Narodowe, Muzeum Zabawek i Muzeum Stefana Żeromskiego.
Dzień 4.
Pobudka o 7:00. Wszyscy pościeli łóżka, ubrali się i zjedli śniadanie. Pojechaliśmy na wycieczkę. Przywitała nas pani Sylwia i poprowadziła nas do dębu Bartek. To jest jeden z najstarszych dębów w Polsce. Ma on ok. 1300 lat. Zgodnie z obliczeniami, drzewo ma 28,5 metra wysokości. Obwód przyziemny: 13,5 metra. Wg jednej z legend, w Bartku ukryte są skarby, które złożyli tam Jan III Sobieski i Marysieńka. Pojechaliśmy na obiad i potem były lody. Mogliśmy zjeść dwa lody, a potem poszliśmy odgrywać scenki dotyczące Gór Świętokrzyskich.
Kolejny punkt to: wieczór filmowy. Oglądaliśmy „Piratów z Karaibów: Na krańcu świata”. Umyliśmy się. A potem zielona noc. Chłopcy grali na korytarzu w jakąś grę sprawnościową, a następnie przyszywaliśmy naszywki do bluzek. Te naszywki otrzymaliśmy od pani Kamili. Był tam napis: „wzorowy uczeń”.
Dzień 5.
Pobudka o 7:00. Wszyscy pościelili łóżka, ubrali się, zjedli śniadanie, spakowali się, zjedli lunch i wyjechaliśmy do Term. W Termach Mszczonowskich temperatura wody to 30 stopni. Tam były dwie zjeżdżalnie, wir i trzy jacuzzi. Właściwości tych wód korzystnie wpływają na układ kostny, obniżają stres i poprawiają samopoczucie
Potem pojechaliśmy do szkoły.
Wyjazd na zieloną szkołę był bardzo udany. Najbardziej podobał mi się pobyt w jaskini, wieczór filmowy i wizyta w termach.
Dziękuję paniom Magdzie, Kamili oraz panu Rafałowi.
Autor wpisu: Nikodem

OFICJALNY FACEBOOK

Klasa IIIA w ramach kształtowania komunikacji bez przemocy brała udział w zajęciach z psychologiem będące wstępem do rozmowy o potrzebach 🗣Uczniowie rozwijali kreatywne myślenie poprzez odpowiedź na pytanie: Jak z drucika kreatywnego, talerzyka papierowego i kawałka sznurka zbudować pająka.Następnie analizowaliśmy potrzeby pająka. Kolejna lekcja będzie poświęcona analizie własnych potrzeb jako motywacji naszego działania. ... See MoreSee Less
Zobacz na Facebook
Uczniowie klasy 1 nawiązali znajomość ze swoimi rówieśnikami z Nairobi. Emocji nie brakowało 🙂 Nasi pierwszoroczniacy przywitali się i zaprosili do wspólnej zabawy. Klasa na tą okazję przygotowała autorskie jesienne zabawy. Natomiast dzieci z Kenii zaśpiewały dla nas piosenki 🎤🎼A wszystko to działo się w ramach projektu Face to Face with the World. Kolejne spotkania już wkrótce! ... See MoreSee Less

Pozostałe artykuły

10 lecie Europejskiej Szkoły Przyszłości

Obchodzimy 10-lecie istnienia Europejskiej Szkoły Przyszłości!   Za nami wiele niezwykłych wspomnień i dużo ważnych osiągnięć. Jesteśmy dumni z rozwoju naszej szkolnej społeczności. Jak na każdych urodzinach, tak i u nas nie mogło zabraknąć tortu, świeczek, życzeń...

czytaj dalej
Zielony tydzień w klasie 7 i 8 :)

Zielony tydzień w klasie 7 i 8 🙂

W ramach zielonego tygodnia uczniowie klasy VII i VIII uczestniczyli w warsztatach tematycznych w Manufakturze Czekolady. W trakcie spotkania zaprojektowaliśmy własne tabliczki, poznaliśmy wszystkie czynności w procesie produkcji czekolady od samego ziarna,...

czytaj dalej

Bądź na bieżąco z wpisami na blogu

Poznaj Europejską Szkołę Przyszłości

Prowadzimy nabór do klasy I oraz nabór uzupełniający do niektórych klas.