Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego – projekt internetowy

Napisane przez Renata Rebisz

28 lutego 2018

Projekt „Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego”, polega na wykonaniu dowolnej ilości zadań w terminie od 21 do 28 lutego.
W utworzonym wydarzeniu na platformie eTwinning należy napisać krótką informację z wykonanych zadań i zamieścić minimum 3 zdjęcia lub skany prac uczniów.

Cele projektu to:

1. Podkreślenia bogactwa, różnorodności i piękna języka ojczystego.
2. Rozwój umiejętności pracy w grupie, zespole.
3. Rozwijanie umiejętności pisania.
4. Udoskonalenie techniki czytania.
5. Rozwijanie spostrzegawczości.
6. Nawiązywanie współpracy z nauczycielami innych szkół.

Pod czujnym okiem pani Justyny wraz z klasą 1 projekt przebiegał w następujący sposób:

DZIEŃ I- rozpoczęliśmy od wyjaśnienia znanych przysłów na temat przyrody. Forma graficzna wyraźnie przypadła nam do gustu.

DZIEŃ II- klasa pierwsza postanowiła podejść do tematu w wyjątkowo twórczy sposób: ułożyliśmy historyjkę pt: ,,O egoistycznym Szymonie”, której morał pokazuje dlaczego nie wolno wykorzystywać innych. To współczesna ilustracja do przysłowia ,,Nosił wilk razy kilka i ponieśli w końcu wilka”.
DZIEŃ III- w projekcie wzięła też udział klasa II, która zilustrowała kolejne znane przysłowia. Dzieci w zaskakujący sposób pokazały, jak rozumieją otaczającą ich rzeczywistość.
DZIEŃ IV- minął pod hasłem ,,Aktywna lekcja o języku ojczystym”- w klasie III była to lekcja z tabletami, zaś w klasie I praca na tablicy multimedialnej.

Projekt ,, MDJO” pokazał nam bogactwo i oryginalność naszego języka, wzbogacił dzieci o nowy zasób językowy, był okazją do rozważań na temat naszego pochodzenia.

OFICJALNY FACEBOOK

Klasa IIIA w ramach kształtowania komunikacji bez przemocy brała udział w zajęciach z psychologiem będące wstępem do rozmowy o potrzebach 🗣Uczniowie rozwijali kreatywne myślenie poprzez odpowiedź na pytanie: Jak z drucika kreatywnego, talerzyka papierowego i kawałka sznurka zbudować pająka.Następnie analizowaliśmy potrzeby pająka. Kolejna lekcja będzie poświęcona analizie własnych potrzeb jako motywacji naszego działania. ... See MoreSee Less
Zobacz na Facebook
Uczniowie klasy 1 nawiązali znajomość ze swoimi rówieśnikami z Nairobi. Emocji nie brakowało 🙂 Nasi pierwszoroczniacy przywitali się i zaprosili do wspólnej zabawy. Klasa na tą okazję przygotowała autorskie jesienne zabawy. Natomiast dzieci z Kenii zaśpiewały dla nas piosenki 🎤🎼A wszystko to działo się w ramach projektu Face to Face with the World. Kolejne spotkania już wkrótce! ... See MoreSee Less
Zobacz na Facebook

Pozostałe artykuły

10 lecie Europejskiej Szkoły Przyszłości

10 lecie Europejskiej Szkoły Przyszłości

Obchodzimy 10-lecie istnienia Europejskiej Szkoły Przyszłości!   Za nami wiele niezwykłych wspomnień i dużo ważnych osiągnięć. Jesteśmy dumni z rozwoju naszej szkolnej społeczności. Jak na każdych urodzinach, tak i u nas nie mogło zabraknąć tortu, świeczek, życzeń...

czytaj dalej
Zielony tydzień w klasie 7 i 8 :)

Zielony tydzień w klasie 7 i 8 🙂

W ramach zielonego tygodnia uczniowie klasy VII i VIII uczestniczyli w warsztatach tematycznych w Manufakturze Czekolady. W trakcie spotkania zaprojektowaliśmy własne tabliczki, poznaliśmy wszystkie czynności w procesie produkcji czekolady od samego ziarna,...

czytaj dalej

Bądź na bieżąco z wpisami na blogu

Poznaj Europejską Szkołę Przyszłości

Prowadzimy nabór do klasy I oraz nabór uzupełniający do niektórych klas.

Śledź nasze media społecznościowe