Projekt Erasmus+ podsumowanie działań w I semestrze 2017/2018
Działania, jakie podjęli nauczyciele wraz z uczniami naszej szkoły w ramach projektu Erasmus+ „Szkoła Przyszłości – szkołą nowoczesnego Europejczyka” w celu wzbogacenia językowego i kulturowego społeczności szkolnej oraz poszerzenia europejskiego wymiaru szkoły to:
– Zorganizowanie Europejskiego Dnia Języków dla wszystkich klas w ramach projektu eTwinning „Organizing European Day of Languages” – stworzenie pocztówek tradycyjnych i elektronicznych z symbolami Warszawy i Polski i zamieszczenie ich na padletach na platformie eTwinning z pozdrowieniami w języku narodowym – wymiana z kilkunastoma szkołami europejskimi w celu promowania wielojęzyczności w Europie i hasła „Języki to nasza siła”.
– Kontynuacja współpracy ze szkołą francuską Saint Michel z miejscowości Bourgoin-Jallieu – nowy projekt w klasie I w języku angielskim: wymiana prezentacji i korespondencji okolicznościowej, wprowadzenie najmłodszych uczniów w metodę projektu międzynarodowego.
– Finał projektu z Francją „Les Fables de la Fontaine” i otrzymanie krajowej odznaki jakości oraz rozpoczęcie kolejnego nowego projektu w klasie VI w języku francuskim z tą samą szkołą pt. „Les Trois Mousquetaires”: planowane prezentacje uczniów na Skype oraz przygotowanie dla siebie wzajemnie krótkich przedstawień teatralnych na podstawie powieści Aleksandra Dumas „Trzej Muszkieterowie” – promowanie literatury francuskiej oraz ćwiczenie sztuki autoprezentacji w języku obcym.
– Zapowiedź wizyty nauczycieli z Francji w kwietniu 2018 roku w celu obserwacji zajęć i wymiany dobrych praktyk w zakresie nauczania języków obcych.
– Finał projektu z Hiszpanią „Vamos a aprender polaco” w obecnej klasie III i wizyta nauczycieli z Colegio Abaco z Madrytu – 3-dniowa obserwacja zajęć w szkole, wymiana doświadczeń edukacyjnych, prezentacja na temat Madrytu i Hiszpanii dla naszych uczniów, program kulturalny i zwiedzanie miasta, podtrzymanie znajomości między szkołami w postaci korespondencji i nawiązanie znajomości z nauczycielką wychowania fizycznego z perspektywą dalszych projektów sportowych.
– Finał projektu z Węgrami w obecnej klasie IV – odebranie odznaki jakości za projekt „Let’s say HELLO!” i wizyta nauczycielek z Budapesztu, prezentacja na temat Węgier, stolicy oraz szkoły, zwiedzanie miasta, obserwacja zajęć językowych w szkole, lekcja języka węgierskiego w klasie VII.
– Projekt w języku angielskim w klasie IV „Different cultures”: poznawanie swoich szkół, miast i krajów poprzez wymianę korespondencji i zadań oraz spotkania na Skype.
– Kontynuacja zajęć czytelniczych „Neverending story” – promowanie dziecięcej literatury anglojęzycznej
– Rozpoczęcie nowych warsztatów w języku angielskim „Cooking without borders”: przygotowywanie i wspólna degustacja ulubionych potraw uczniów na podstawie angielskich przepisów, nauka słownictwa związanego z kuchnią i przyrządzaniem dań
– Prowadzenie kół zainteresowań w celu przygotowania uczniów do egzaminów zewnętrznych i konkursów językowych z języka angielskiego i francuskiego
– Prowadzenie warsztatów językowo-kulturowych z języka hiszpańskiego na dwóch poziomach zaawansowania „?Que pasa?”
– Wzbogacanie zasobów szkoły o literaturę obcojęzyczną i gry edukacyjne w języku angielskim, francuskim i hiszpańskim.
– Inwestowanie nauczycieli w rozwój językowy w postaci uczestnictwa w kursach językowych i szkoleniach krajowych i zagranicznych
– Bieżące rozpowszechnianie informacji na temat projektów i wydarzeń na blogu, Facebooku szkolnym oraz podczas uroczystości szkolnych