Projekt Erasmus+ w Szkole Przyszłości – podsumowanie działań w I semestrze 2017/2018

Napisane przez Joanna Chwalisz

4 lutego 2018

Projekt Erasmus+ podsumowanie działań w I semestrze 2017/2018

Działania, jakie podjęli nauczyciele wraz z uczniami naszej szkoły w ramach projektu Erasmus+ „Szkoła Przyszłości – szkołą nowoczesnego Europejczyka” w celu wzbogacenia językowego i kulturowego społeczności szkolnej oraz poszerzenia europejskiego wymiaru szkoły to:

– Zorganizowanie Europejskiego Dnia Języków dla wszystkich klas w ramach projektu eTwinning „Organizing European Day of Languages” – stworzenie pocztówek tradycyjnych i elektronicznych z symbolami Warszawy i Polski i  zamieszczenie ich na padletach na platformie eTwinning z pozdrowieniami w języku narodowym – wymiana z kilkunastoma szkołami europejskimi w celu promowania wielojęzyczności w Europie i hasła „Języki to nasza siła”.

– Kontynuacja współpracy ze szkołą francuską Saint Michel z miejscowości Bourgoin-Jallieu – nowy projekt w klasie I w języku angielskim: wymiana prezentacji i korespondencji okolicznościowej, wprowadzenie najmłodszych uczniów w metodę projektu międzynarodowego.

– Finał projektu z Francją „Les Fables de la Fontaine” i otrzymanie krajowej odznaki jakości oraz rozpoczęcie kolejnego nowego projektu w klasie VI w języku francuskim z tą samą szkołą pt. „Les Trois Mousquetaires”: planowane prezentacje uczniów na Skype oraz przygotowanie dla siebie wzajemnie krótkich przedstawień teatralnych na podstawie powieści Aleksandra Dumas „Trzej Muszkieterowie” – promowanie literatury francuskiej oraz ćwiczenie sztuki autoprezentacji w języku obcym.

Zapowiedź wizyty nauczycieli z Francji w kwietniu 2018 roku w celu obserwacji zajęć i wymiany dobrych praktyk w zakresie nauczania języków obcych.

Finał projektu z Hiszpanią „Vamos a aprender polaco” w obecnej klasie III i wizyta nauczycieli z Colegio Abaco z Madrytu – 3-dniowa obserwacja zajęć w szkole, wymiana doświadczeń edukacyjnych, prezentacja na temat Madrytu i Hiszpanii dla naszych uczniów, program kulturalny i zwiedzanie miasta, podtrzymanie znajomości między szkołami w postaci korespondencji i nawiązanie znajomości z nauczycielką wychowania fizycznego z perspektywą dalszych projektów sportowych.

Finał projektu z Węgrami w obecnej klasie IV – odebranie odznaki jakości za projekt „Let’s say HELLO!” i wizyta nauczycielek z Budapesztu, prezentacja na temat Węgier, stolicy oraz szkoły, zwiedzanie miasta, obserwacja zajęć językowych w szkole, lekcja języka węgierskiego w klasie VII.

Projekt w języku angielskim w klasie IV „Different cultures”: poznawanie swoich szkół, miast i krajów poprzez wymianę korespondencji i zadań oraz spotkania na Skype.

– Kontynuacja zajęć czytelniczych „Neverending story” – promowanie dziecięcej literatury anglojęzycznej

– Rozpoczęcie nowych warsztatów w języku angielskim „Cooking without borders”: przygotowywanie i wspólna degustacja ulubionych potraw uczniów na podstawie angielskich przepisów, nauka słownictwa związanego z kuchnią i przyrządzaniem dań

– Prowadzenie kół zainteresowań w celu przygotowania uczniów do egzaminów zewnętrznych i konkursów językowych z języka angielskiego i francuskiego

– Prowadzenie warsztatów językowo-kulturowych z języka hiszpańskiego na dwóch poziomach zaawansowania „?Que pasa?”

Wzbogacanie zasobów szkoły o literaturę obcojęzyczną i gry edukacyjne w języku angielskim, francuskim i hiszpańskim.

Inwestowanie nauczycieli w rozwój językowy w postaci uczestnictwa w kursach językowych i szkoleniach krajowych i zagranicznych

– Bieżące rozpowszechnianie informacji na temat projektów i wydarzeń na blogu, Facebooku szkolnym oraz podczas uroczystości szkolnych

OFICJALNY FACEBOOK

Klasa IIIA w ramach kształtowania komunikacji bez przemocy brała udział w zajęciach z psychologiem będące wstępem do rozmowy o potrzebach 🗣Uczniowie rozwijali kreatywne myślenie poprzez odpowiedź na pytanie: Jak z drucika kreatywnego, talerzyka papierowego i kawałka sznurka zbudować pająka.Następnie analizowaliśmy potrzeby pająka. Kolejna lekcja będzie poświęcona analizie własnych potrzeb jako motywacji naszego działania. ... See MoreSee Less
Zobacz na Facebook
Uczniowie klasy 1 nawiązali znajomość ze swoimi rówieśnikami z Nairobi. Emocji nie brakowało 🙂 Nasi pierwszoroczniacy przywitali się i zaprosili do wspólnej zabawy. Klasa na tą okazję przygotowała autorskie jesienne zabawy. Natomiast dzieci z Kenii zaśpiewały dla nas piosenki 🎤🎼A wszystko to działo się w ramach projektu Face to Face with the World. Kolejne spotkania już wkrótce! ... See MoreSee Less
Zobacz na Facebook

Pozostałe artykuły

10 lecie Europejskiej Szkoły Przyszłości

10 lecie Europejskiej Szkoły Przyszłości

Obchodzimy 10-lecie istnienia Europejskiej Szkoły Przyszłości!   Za nami wiele niezwykłych wspomnień i dużo ważnych osiągnięć. Jesteśmy dumni z rozwoju naszej szkolnej społeczności. Jak na każdych urodzinach, tak i u nas nie mogło zabraknąć tortu, świeczek, życzeń...

czytaj dalej
Zielony tydzień w klasie 7 i 8 :)

Zielony tydzień w klasie 7 i 8 🙂

W ramach zielonego tygodnia uczniowie klasy VII i VIII uczestniczyli w warsztatach tematycznych w Manufakturze Czekolady. W trakcie spotkania zaprojektowaliśmy własne tabliczki, poznaliśmy wszystkie czynności w procesie produkcji czekolady od samego ziarna,...

czytaj dalej

Bądź na bieżąco z wpisami na blogu

Poznaj Europejską Szkołę Przyszłości

Prowadzimy nabór do klasy I oraz nabór uzupełniający do niektórych klas.

Śledź nasze media społecznościowe