SUSHI- metoda projektów w klasie 3

Napisane przez Renata Rebisz

26 lutego 2018

Metoda projektów jest metodą nauczania, która daje szanse wyboru aktywności dzieciom na różnym poziomie rozwoju, uczy zastosowania nowo nabytej wiedzy w praktyce i dzielenia się informacjami z innymi a także uczy pracy zespołowej i pobudza do myślenia.
W pracy metodą projektów najbardziej wartościowe dla dzieci jest uczenie poprzez działanie i bezpośrednie doświadczanie.
 
Dzieci wspólnie z nauczycielem wybierają temat badań, planują miejsca zajęć terenowych oraz rozmowy z ekspertami również decydują o przebiegu projektu i jego zakończeniu.
Klasa 3 zainteresowała się tematem sushi.
Jak się okazało sushi lubi prawie każdy w naszej klasie łącznie z panią Renatką 🙂
Ci, którzy deklarowali, że sushi nie lubią, wybrali się do restauracji z rodzicami, spróbowali, posmakowali i zdecydowali, że to przepyszne danie.
Pomysł na temat projektu przyszedł spontanicznie i został wybrany metodą głosowania spośród kilku innych tematów.
Na początku powstała mapa myśli z pytaniami, które nas nurtowały.
Na zajęciach komputerowych uczniowie szukali na nie odpowiedzi w internecie. Niektórzy pytali w domu rodziców.
Obejrzeliśmy kilka filmów o tworzeniu sushi.
https://www.youtube.com/watch?v=zKU0amWNtAo
https://www.youtube.com/watch?v=30IGjRStyGg
Poznaliśmy kulturę spożywania sushi oraz posługiwania się pałeczkami.
Hania przeprowadziła zajęcia plastyczne według własnego pomysłu. Powstał kącik tematyczny.
Zakupiliśmy produkty spożywcze potrzebne do wykonania sushi podczas tygodnia azjatyckiego w Lidlu :). Częstowaliśmy całą szkołę wasabi oraz imbirem.
Na koniec, w ramach podsumowania zdobytej wiedzy, wybieramy się na warsztaty sushi- sztuka przygotowania i spożywania do restauracji Yakuza Sushi. Warsztaty składać się będą z części teoretycznej i praktycznej. Wszyscy spróbują własnoręcznie przygotowanych, wykwintnych rolek sushi 🙂
 

OFICJALNY FACEBOOK

Klasa IIIA w ramach kształtowania komunikacji bez przemocy brała udział w zajęciach z psychologiem będące wstępem do rozmowy o potrzebach 🗣Uczniowie rozwijali kreatywne myślenie poprzez odpowiedź na pytanie: Jak z drucika kreatywnego, talerzyka papierowego i kawałka sznurka zbudować pająka.Następnie analizowaliśmy potrzeby pająka. Kolejna lekcja będzie poświęcona analizie własnych potrzeb jako motywacji naszego działania. ... See MoreSee Less
Zobacz na Facebook
Uczniowie klasy 1 nawiązali znajomość ze swoimi rówieśnikami z Nairobi. Emocji nie brakowało 🙂 Nasi pierwszoroczniacy przywitali się i zaprosili do wspólnej zabawy. Klasa na tą okazję przygotowała autorskie jesienne zabawy. Natomiast dzieci z Kenii zaśpiewały dla nas piosenki 🎤🎼A wszystko to działo się w ramach projektu Face to Face with the World. Kolejne spotkania już wkrótce! ... See MoreSee Less
Zobacz na Facebook

Pozostałe artykuły

10 lecie Europejskiej Szkoły Przyszłości

10 lecie Europejskiej Szkoły Przyszłości

Obchodzimy 10-lecie istnienia Europejskiej Szkoły Przyszłości!   Za nami wiele niezwykłych wspomnień i dużo ważnych osiągnięć. Jesteśmy dumni z rozwoju naszej szkolnej społeczności. Jak na każdych urodzinach, tak i u nas nie mogło zabraknąć tortu, świeczek, życzeń...

czytaj dalej
Zielony tydzień w klasie 7 i 8 :)

Zielony tydzień w klasie 7 i 8 🙂

W ramach zielonego tygodnia uczniowie klasy VII i VIII uczestniczyli w warsztatach tematycznych w Manufakturze Czekolady. W trakcie spotkania zaprojektowaliśmy własne tabliczki, poznaliśmy wszystkie czynności w procesie produkcji czekolady od samego ziarna,...

czytaj dalej

Bądź na bieżąco z wpisami na blogu

Poznaj Europejską Szkołę Przyszłości

Prowadzimy nabór do klasy I oraz nabór uzupełniający do niektórych klas.

Śledź nasze media społecznościowe